SOLNEDGANG

SOLNEDGANG

mandag 9. mai 2016

Orreleik på Fosen




Natt til 1 mai satt vi i skjul en plass på Fosen og fikk oppleve orrhaner i leik. 6 orrhaner ble  til 3-4. Noen dro lenger inn på myra så vi hørte dem bak oss et sted. De som,poserte for oss var ikke i det krigerske lynne så vi fikk ikke oppleve slåssing bare litt knuffing.
Seansen varte fra kl 04 til kl 09. da dro de. en periode på morgenen dro og var borte i lengere tid, tålmodighet er en dyd når en skal fotografere fugler og dyr. Men det betaler seg.
Min kone og jeg takker Vigdis og Trond som var med, Trond satte opp skjulene og var veiviser, flott servise.
Takker også Rissværingen/Hitterværingen som lå i skjul ved siden av oss og som viste oss hvordan vi skulle legge sammen teltet. Ikke enkelt første gang.


3 kommentarer:

  1. Fine bilder. Jeg liker best det 3. bildet. Orreleik er noe jeg ikke har observert, men jeg skal prøve å finne en leik (neste år) som jeg kan observere og samtidig få tatt bilder av fuglene.

    SvarSlett
  2. Takk for kommentar. På neste innlegg kan du få et tips til sted for å se leik. Stedet på Fosen kan jeg fortelle deg, men ikke legg ut på nettet.

    SvarSlett
  3. Hei :) Gammelt innlegg men jeg gir det et forsøk allikevel. Jeg driver å leter etter områder for orreleik/tiurleik ute på Fosen (Ørland omegn) og lurer på om du har noen tips til områder du kan dele i en privatmelding? Hensikten min er å fotografere leiken. Kommer ikke til å dele noe lokasjon offentlig. Ellers fine bilder du fikk :) Takk.

    SvarSlett